Öğretmen / Lehrer/in

Aydın Erten  Tel: 076 227 33 75
Anadil, çocuğun kişiliğinin ve kültürel kimliğinin oluşmasında temel rol oynar. Anadil sadece kelime bilgisi değildir. Çocuk anadil ile kendi kimliginin kültürel kaynaklarını öğrenir. Bu kültür mirasını özümleyerek ruhsal dünyasını biçimlendirir. Ayrıca anadil sayesinde insan kendi tarihsel köklerini kavramaya çalışır.. Ninniler, masallar, türküler, destanlar, şiirler vb. ile anadil renklenir, zenginleşir.. Bu nedenle anadili gelişmemiş bir çocuk, köksüz ağaç gibidir.
Dil zenginleşmeyince insan kendini anlama ve anlatmada zorluk çeker. İçinde yaşadığı toplumu kavramada güçlüklerle karşılaşır. Anadili gelişmemiş bir çocuk ikinci, üçüncü yabancı dili öğrenirken zorluk çeker. Göçmen çocuklarının, okullarda kompozisyon yazarken zorlanmalarının, yazılı anlatım becerilerinin yeterince gelişmemesinin nedenlerinden biri de budur.
Anadil Eğitimi, göçmen çocuklarının geldikleri ülkenin siyasal, kültürel, toplumsal olaylarını izlemeleri, anlamaları ve tavır koymaları açısından da önemlidir. Göçmenler yaşadıkları toplumun kültür ve bilim dünyasına ancak gelişmiş bir anadil sayesinde katkıda bulunabilirler. Çok kültürlü, demokratik bir toplumun oluşmasında dil, kültürel alış verişi sağlayan temel araçlardandır.Bütün bu bilgiler ışığında biz Türkçe ve Türk kültürü dersi öğretmenleri olarak Isviçre de yaşayan Türk milletinin bütün fertlerini; beden, zihin, ahlak, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip, insan haklarına saygılı, kişilik ve girişime değer veren, topluma karşı sorumluluk duyan, yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmek amacıyla Türk okullarında haftada 2 saat olmak üzere ders yapmaktayız.Bu eğitimden yararlanması açısından St.Margrethen de yaşayan Türk ailelerimizin çocuklarını okulumuza beklemekteyiz.